tisdag, mars 08, 2011

Magsjuka och feber!

Sjukstuga är de här hemma... Både magsjukan och febern har hittat till oss. :(
Elina åkte dit igår på magsjuka. Trodde först att de bara var strul med magen. Men på kvällen insåg vi snabbt att de var mer än så... Idag har de varit rätt lugnt på förmiddagen men på eftermiddagen började de igen! :( Vi som planerat att åka till Ö-vik och bada idag fick ställa in planerna.
Dessutom började Isac hosta som tusan i natt,och i eftermiddags visade de sig att han hade feber.
Vilket underbart sportlov! :(

Micke hade sedan innan planerat in föräldraledigt (tisdag-torsdag), men de verkar som de blir till att vara inne för barnen och han. Själv jobbar jag onsdag-fredag och hoppas på att inga fler blir sjuka. Vi som klarat oss så länge från alla sjukdomar...Kanske får vi igen allt nu? :(

, nu är de bäst att man hoppar i säng så man orkar med morgondagens 9 timmar på jobbet!
Kram på er alla!

2 kommentarer:

Eva sa...

Jo men jag vet ju du berättade om det där om X och Y! Men för i helvete, stanna hemma med båda barnen!!!!
Jag fick då en lapp om smittskydd och det tycker jag inte är att reta någon förälder utan att vara mån om barnen! Har man satt dom till världen måste man ju kunna stanna hemma med dom när dom är sjuka också! Ja jag blir så fruktansvärt frustrerad! Dom flesta barnen har ju en mamma och en pappa och om inte den ena vill vabba alla dagar kan man ju faktiskt dela på dagarna. Så är det ju. Inget konstigt alls.

Ojoj.. tur vi är förnuftig;)

Therese sa...

Ja fy farao för denna magsjuka som man aldrig tycks bli kvitt. Men sist var det kräksjukan, nu är det magsjukan, å den är lättare att hantera då Svea går med på att ha blöja nu när hon är sjuk - tack och lov för det! Massa kramar till er, å jag hoppas ni får fortsätta vara friska så ni inte åker dit...