söndag, april 19, 2009

Favorit i repris!

För ett tag sedan blev jag bjuden på mat hos M.
Då lagade hon denna tacosgratäng. Jag gör nog på ungefär samma sätt som henne.

Smörj en form. Blanda 2 burkar cremefraiche (eller hur det nu stavas) 2 askar philadelphiaost (samma här-stavning?) Häll i formen.
Blanda köttfärs ca 800gr (som såklart är stekt) med rödlök, blandade grönsaker (tex paprika, ärtor, majs) och tacoskrydda!
Häll i formen. Strö över med riven ost! In i ugnen på 225 gr. När osten är smält är det klart!
Lätt som en plätt!
Serveras med tacochips och lite grönt!

Gott gott gott! Men oj så mättande...
Vill man kan man såklart använda lättvarianten av alla produkter! Men de gör ju inte jag! ;) skratt!

Så nu kan du göra lite tacogratäng Petra!!!
Kram

2 kommentarer:

Erika sa...

oj, vad bra...jag som tänkte be dig om receptet då du skrivit att du skulle göra den omtalade tacosgratängen! Skall provas! Kram

lolla sa...

hejsan
oj vad jag blev hungrig.
vilket perfekt recept lätt och snabbt, ska kopiera av detta recept direkt
ha det gott lolla