måndag, maj 31, 2010

Fredagen och karneval!

I fredags var de karneval. Vädret var inte de bästa vill jag lova. Kallt och regnigt! :/ Men barnen höll humöret uppe.
Först ut i karnevalståget var Elinas avdelning Domherren. Duktiga Bitten hade gjort fina kläder till barnen! :) Roligt att se att alla är lika (med lite färgskillnad bara)
Så var de när man själv gick på dagis med...

(på tal om när jag gick på dagis. En avdelning på Nyckelpigan var med i tåget, och på sig hade de SAMMA kläder som jag hade när jag var 5 år. :) Blev så glad när jag såg dem! De fanns alltså kvar.)






Lyckades fånga Alice på bild med. Hon var prinsessa med smink och allt! ;) Pga de kyliga vädret och regnet så fick hon ha på sig regnjacka och extra tröja under dock.

Isac var en gammal gubbe. ;) Med käpp och inget hår!



Så här glad var Elina! Mammas sötis.





Alla samlades vid utescenen på Kullerbacken. Där var de uppträdanden. Duktiga barn som vågar ställa upp och bjuda på sig själv. Imponerad!!!!






Efter karnevalen följde jag och tjejerna med Elinas avdelning ut och åt pizza. Mums så gott de var. (när vi väl fick maten.)








En underbar dag i trevligt sällskap-trots de trista vädret! Tack till Elinas fröknar som lät oss hänga på, fast vi var lediga! :)

Inga kommentarer: