lördag, april 10, 2010

Underbara soliga dag!

Jag blir glad sådana här dagar. Man vill inte vara inne. Man vill vara ute och njuta.
Inget badhus idag med andra ord. ;)
Jag tog en 40 minuters morgonpromenad efter frukosten. Kände mej lite tvungad då gubben hade varit ute på en löprunda innan. ;)
Mötte Isac och Alice på cykel. De skulle cykla en sväng med mormor och kusin Casper. :)
Det fanns kvar av smörgåstårtan från gårdagen så den mumsade vi på till lunch. Gott gott! Barnen åt korv.

Hade kvar spring i benen så vi tog en promenad ner till ok. Alice cyklade och Elina fick åka vagnen. Isac stannade med mormor och morfar. Han tyckte att de hade cyklat nog redan, (de hade ju ändå cyklat ca 5½km)
När vi kom hem så satte vi oss mot solväggen jag och gubben. Underbart skönt! :)

Efter middagen fick jag mess av söta Sanna som undrade om jag ville hänga med på en promenad. Och jag var inte sen på att tacka ja! På med skorna och i väg. Blev en riktigt bra promenad på dryga timmen. Härligt!
Tänk om man kunde röra på sej lika mycket varje dag? Då kanske jeansen, som krympt i garderoben, skulle passa igen...

Vi hoppas på samma underbara sol imorgon. Då blir de till att vara ute igen.
NU-soffläge. För de tycker jag att jag har förtjänat! :)

1 kommentar:

Therese sa...

Åh ser ju att du fyllt år! Grattis i efterskott :-) Och visst är det härligt med sol å vår - vattenpölarna till trots *fniss* KRAM!