tisdag, april 27, 2010

Vattkoppar!

Hurra! Tack till Svea ( www.lurans.blogg.se) för prickarna! :) I söndags fick Elina hög feber. Misstänkte direkt vattkoppar då gubben ringde på jobbet och meddelade. Och visst, när jag kom hem såg jag en vattenblåsa på hennes rygg. Sedan dess har de kommit några fler. Men än så länge långt ifrån lika många som storasyster hade. Även mindre än vad storebror fick.
Vi får hoppas att de inte blir med än så här.
Ska se om jag får till lite bilder... Än så länge verkar hon inte bry sej om dem. De verkar inte klia och de får vi vara tacksamma för. :)
Febern går upp och ner och matlusten är långt ifrån vad den brukar. Men de är tur att hon, liksom sin mor, har lite att ta av. ;)

Ledigdag har jag idag, men imorn blir de jobb igen. Då får gubben vara hemma och sköta markservicen. :D
Man får försöka dela upp de hela så att inte bara en måste vabba hela tiden...

Nu ska jag väcka upp min lilla gumma som sovit snart 2 timmar. Medans har jag stöttat Isac vid läxarbete. 3 läxor i veckan har de i 2:an. Minns inte att vi hade lika mycket. Veckans ord(10 stycken att lära sig skriva+ en sida att skriva i boken) från måndag-fredag. En saga som de också har hela veckan på sig att skriva + matteläxa tisdag-onsdag.
De är tur att jag har en kille som de går lätt för i skolan. Gissar på att de varit tyngre annars...

Måste försöka få klippa min långhårige son med. Så här långhårig var de länge sedan han var! :P

Kram på er!

Inga kommentarer: