fredag, augusti 06, 2010

Tiden springer i väg!

Snart har jag gjort 2 av mina 3 semesterveckor. Visst saknar ja mina goa arbetskamrater och de gamla. Men de hade varit skönt med mer ledighet också. Tur ja har sparat en del dagar...Så kan ja vara ledig lite i höst med! :)

Annars så ha jag kommit igång med motionen igen. De behövdes vill jag lova för nu är inte vågen särskilt snäll me mej! ;) Men men. Bara att kämpa på. Sluta äta tänker jag inte. De är lika med att sluta leva. Mat är liksom en del av livet. Eller?
Minst en timmes promenad om dagen ska de bli... Sen får man ju röra sej mycke gratis genom jobbet me. Så de ska nog ordna sej.

Haft många tankar och funderingar den sista tiden. Om livet och döden. Men som vanligt har jag kommit fram till att hur jäkligt de är runt om kring... . Så är de liksom bara att fortsätta... Kämpa! :) De är alltid samma visa denna tiden på året. Saknaden efter min ängel är stor. Men jag vet att han skulle velat se sin mamma glad. Dock behöver man ju inte alltid vara stark och vara alla till lags. Som en nybliven ängel ofta sa till mig... R.I.P kära arbetskamrat. :( Kommer verkligen att sakna dina goda råd....

5 kommentarer:

Sara sa...

Haha, du är rolig du vännen. Nu har du inte så många dagar på dig att ändra dig (hoppas jag). Men visst är det spännande, vi längtar och väntar på liten. Börjar känna mig otymplig nu, men det hör väl till!? Har en fot som svullnar väldigt mycket trots stödstrumpor :-( Allt bra med er? Kramar

Therese sa...

Ja klart det kan bli olyckor, speciellt mitt i leken med galonisarna på, då hinner man inte... *ler* Här hemma har det dock gått tok bra. En vecka + 2 dagar har vi hållit på å endast 2 olyckor, varav en inne framför själva toan. Jisses så imponerad jag är, hade trott det skulle vara sååå mycket svårare med tanke på att jag dessutom har en livlig å krävande Holger att se till samtidigt... Antar du njuter av sista semesterveckan nu, synd på vädret, men du får vara inne å mysa ist! KRAM

Therese sa...

Jo en GI variant är det, jag gillar inte potatis så värst mycket å fullkornspasta kan man ju äta så detta är idealiskt, beasås, älgstek å ett glas rött å kanske en bit ost mmmm bättre diet finns inte ;-P Kram

Malin sa...

Ja, jag hoppas att det är lika kul som det ser ut. För det ser kanonroligt ut av det man sett från det =) Så bara jag kommer igång och lär mej stegen, så jag redan kan dra igång på riktigt, så ska här köras så det ryker ;) och kör man mer än en gång, så måste det vara kul! =)

Eva sa...

Ja, jag tycker man ska skaffa barn när man är ung. Visserligen så kan ju komplikationer uppstå även då, som många fått befarat. Men samtidigt ökar riskerna drastiskt med komplikationer hos både mamma och barn efter 35. Jag tycker det är galet att man som kvinna efter 35 skaffar barn, om det inte är så att man varit ofrivilligt barnlös och inte fått till det fören då. Har man redan barn sen innan så tycker jag absolut man ska stanna vid MAX 35 års ålder.

Ja, du fick ju alla dina barn i ung ålder:) Och jag antar att du inte ångrat dig en endaste gång under årens lopp:) Hade det gått bra för oss hade vi nog haft åtminstone två vid det här laget men det är inget jag gräms över nu heller. Jag har ju åtminstone ett underbart barn och ett på jäsning:)
Det är ju inte fy skam det heller:)