torsdag, augusti 19, 2010

Zumba!!!



Jag har blivit zumbatokig! :S Trodde aldrig att jag skulle säga detta... Meeeeen, jag är fast! De är hur skoj som helst. Och hur svettigt som helst! Det blir som ett gift.
Har DU testat zumba????


Detta kan man läsa på Zumba Fitness hemsida:

Zumba Fitness®
Zumba Fitness® liknar ingen annan träningsform som du har provat förut!
Zumba Fitness® skapades i mitten av 90-talet av sydamerikanen Albert "Beto" Perez, personlig tränare och koreograf åt ett stort antal internationella popstjärnor.
Med inspiration från traditionell musik som cumbia, salsa, samba och merengue flätade Beto ihop sina latinska favoritrytmer med glödheta danssteg som hans elever älskade - Zumba Fitness® var fött! Sedan Beto introducerade Zumba Fitness® i USA 1999 har det blivit en av de snabbast växande dansbaserade träningsformerna i landet. Människor i alla åldrar faller för de smittande rytmerna, de enkla dansrörelserna och de fantastiska resultaten. Zumba Fitness® är ett roligt och spännande sätt att träna! Det är lätt att lära sig och du kan både förbättra din kondis och förbränna kalorier!


2 kommentarer:

Nadja sa...

Då har ni det precis som vi! Jag och Freddan har inte samma syn på hur städningen ska skötas ch därför gör jag det gärna själv. Men ber jag honom dammsuga eller skura eller diska så säger han inte ett ord utan gör det direkt! Sen är det han som sköter allt med bilen och det är han som lagar om något skulle gå sönder. Man får inte glömma sådant!:)

Och som du säger, du har ändå TRE barn och tycker ändå att man hinner fli undan hemma. Det handlar ju om att prioritera!:) Du hinner med dina promenader och att träna också.. Skulle jag ha ett sånt intresse skulle förstås Freddan få ställa upp och ta barnen dom stunderna jag vill iväg:)

Eva sa...

Du skulle inte vilja bränna dom skivorna åt mig för en slant?;) blink blink.. Hade tänkt att börja efter jag kluttat ut bäbis:)

Kramen