fredag, mars 19, 2010

Fredag!

Så kom fredagen. Hade varit bättre om man vetat att man skulle varit ledig i helgen. Men så är inte fallet. Å inte blev de strålande sol idag heller. :/

Igår var jag väldigt irriterad. De snöade på rätt bra så de kom för att ploga bort snön...
Och de är ju bra! Verkligen. Att vi blir av med den. Men saken är den att den mesta snön hamnar inne på vår gård. Nu pratar vi inte om en liten plogkant! NEJ! I den fart som han kör så sprutar de in snö flera meter in på gården!!!
Igår hade han kört 2 varv runt kvarteret och jag trodde de var nog. Men inte de. Ett tredje varv kom han med. Och medans jag står 2 meter in på gården så kör han förbi i full fart. Snön sprutade på både mej och bilen.... Han vände sej inte ens om för att titta. Jag vet inte om han såg mej överhuvudtaget. Så nu vet man. Man kan inte ha barnen ute de dagar de snöar. För OM plogbilen kommer så lever barnen farligt. Fast de är inne på gården.
(mina barn leker inte ute på vägen....)
Trodde man såg skylten som sitter här nere i backen: "lekande barn-kör sakta". De gäller visst inte de som plogar! :S

Idag mysar vi bara. Och ikväll kommer barnens storebror. Barnen har inte träffat honom sedan i början av Januari. Inte vi heller. Nu blir de till att ta igen den tiden. Stackars storebror! ;)

1 kommentar:

Vendela sa...

Hej på dig! Tittar in och ser att du också verkar drabbats av någon form av bloggtorka. Verkar vara något smittsamt som går i bloggvärlden :-)

Hoppas du mår bra annars!

KRAM