tisdag, maj 17, 2011

De går frammåt! :) (läs inte detta om du inte gillar träningsinlägg)

Sist jag skrev här sökte jag motivation! Jag tror att jag funnit den. Jag har gett mig tusan på att jag ska träna och må bra. Och visst mår jag bra när jag rör mig. Inga tvivel om den saken.
Cyklarna i gymmet används flitigt nu. Så himla roligt är det. :D De gäller att ta sig tid. Att inte få dåligt samvete för att man "tar sig tid" till sig själv. Alla behöver det.

Försöker även att dra in på onödiga kolhydrater och de funkar än så länge rätt bra. Jag saknar vare sig potatisen eller pastan. Äter jag bröd så väljer jag något grovt! :) Vågen har visat lite på minus och så länge den gör de så är jag glad.
Dock har jag insett att jag aldrig kommer att se ut som jag gjorde när jag var yngre. Jag har ju fått 4 barn ändå. Och de måste få synas lite på kroppen.

En sak som är säker är att jag ALDRIG kommer att svälta mig själv och leva på soppor. Det funkar inte i längden. Har pratat med så många nu som tappat snabbt i vikt. Men sedan när de börjat äta har de gått upp allt och till å med lite till. Kan aldrig vara bra för kroppen.

Som Paula Roberto skrek till mig för en stund sedan: " Ta i!! Du måste svettas och ta i om du vill ha muskler" De gjorde jag. Å svetten rann! :) Har även hunnit med en skiva zumba! :) En bra start på dagen!

Nu ska jag bli bjuden på mat av min älskade Elina. Den har hon tillagat i sitt kök. <3 Ser redan fram emot kvällen! Nån som hänger med till gymmet kanske??? :P

3 kommentarer:

Maria Lindqvist sa...

Jag tycker att du är riktigt duktig, kämpa på! Så länge man mår bra ska man hålla igång. =)

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Tack Maria! Jag älskar träning och visst är de som du säger. Så länge man mår bra av de man gör ska man hålla igång! :)
Man ska göra sådant som man gillar. Har ju aldrig varit nån löpare så jag nöjer mej med lite jogging och snabb gång! Men styrketräna är min grej och cykla! :)
Sköt om dej!

Therese sa...

Vi har begåvats med både de bästa å värsta grannarna ;-P Tur att de braiga finns som väger upp de gnälliga... Hoppas ni har en mysig helg i ovädret! Kram