onsdag, november 26, 2008

En önskan!

Dorotea kommun har ett stort utbyte av aktiviteter för både barn och vuxna. Dock har jag en önskan om simträning-att kunna lära sig simma- på helger! Tänk så många fler barn som skulle kunna lära sig simma då. På vardagar har många familjer fullt upp. Man jobbar, kanske bor lite utanför Dorotea, läxor ska göras. Tiden räcker inte till!
De 5 gånger på höst och vår som skolbarnen har räcker inte riktigt till för många. (speciellt de barn som inte har tillgång till badhuset annars. Nu bor vi ju praktiskt taget på badhuset! ;) Men jag skulle vara så glad om de kunde bli som jag önskat! Jag har en 4 årig tjej, Alice, som är så duktig i vattnet! Tänk om hon fick chansen nu att lära sig simma. NU medans hon tycker att det är roligt!

Det önskar jag mig av Dorotea kommun i julklapp! Snälla tomten? ;)

Inga kommentarer: