tisdag, juni 29, 2010

Jobba!

Jag jobbar inom hemtjänsten för er som inte vet om de. Jag gissar på att de mest är Doroteabor som läser bloggen och ni borde ju ha koll! ;)
Mitt jobb innebär att vårda de gamla men även en hel del bilkörning mellan ingår med...


Imorse när jag kom till en av mina vårdtagare fick jag syn på detta:
En rävmamma... Och med sej hade hon 4 rävbebisar! :)
En ville leka tittut med mig.

Min vårdtagare skrattade åt mig och tyckte att de var väl inget! De där rävarna såg h*n ju varje dag! ;) Men jag tyckte att de var så söta!
(och vilken taiming att kameran var med...)
På vägen tillbaka höll jag på att få en älg i framrutan. Den kom springandes rakt över vägen. Även ett rådjur fick jag se. :)
Värsta naturprogrammet man får uppleva från bilen.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Den där såg fin ut,i Bellvik verkar det vara mycket skabbräv,hoppas de skjuts bort,för det är inte så trevligt att ha dem runt torpet när man har hund.Kram

Mattan sa...

Jag har skickat ett mail till dig angående tävlingen på min blogg om en luftrenare :)