måndag, juni 14, 2010

Nära döden!

Ja, ta de lugnt. De är inte så illa som de låter.
Men ikväll skulle jag springa runt sjön för första gången i år. Springa å springa! Jag skulle jogga.
Gubben följde med. (för jag är rädd för att de ska komma en björn;) Hej å hå. Första biten gick rätt ok. Sedan reagerade min näsa och hals på de nyklippta gräset. Fler än 1 kom på tanken att klippa gräset just ikväll tror jag! :S
Micke skrek att jag var duktig, jag ville bara klappa till han! ;) Duktig var de långt ifrån att jag var. Efter att ha springit till gapakojan fick jag lov att erkänna att jag måste gå en liten stund. Och från där så joggade jag/gick/joggade/gick jag tills jag kom tillbaka till T-bryggan! Gubben släppte jag i väg så han fick springa...Min kondis+de nyklippta gräset var inte nån höjdare! De är bara att erkänna.
23 minuter var inte den bästa tiden direkt.

Stel i rumpan var jag när jag kom till bilen. Bestämde mig redan då för att ta en promenad direkt vi kom hem. Och de gjorde jag. Drygt 4.5 km promenad. Nu känns de lite bättre.
De är bara att kämpa på! Nu har jag en tid iallafall. Att klå.
För banne mej ska jag då iallafall jogga runt sjön (som är ca 3.4 km) på under 20 minuter. Fattas bara annat!
Man kanske kan gå ner några kilon på kuppen. För de behövs verkligen.

Är de nån som är sugen att hänga på nån kväll å jogga så är de bara att hojta till. Vem som helst klarar att hänga på mej som ni hör! ;)

5 kommentarer:

jenny sa...

heja på kia, du fixar galant att komma under 20 min du ha en bra grund kondis ;-) kram jenny

Sanna sa...

Usch då.. jag gillar inte att jogga, fy fy fy. Men bra jobbat!! Kram på dig <3

Anna sa...

jag joggade också runt sjön här om dan. Jag gissar att jag klarade 500 meter innan jag höll på dö. Jag ska investera i ett par nya skor så ska jag bli en springstjärna. Just nu har jag skavsår och ont i höfterna.

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Jenny: Tack du! ;) Fint att nån tror på mej! Hihi!

Ida sa...

Ja tiden går väldigt fort och lillan växer och växer :-)

Men du 23 min var väl inte så dåligt? Ska ta mig igång och springa snart hade jag tänkt, man bor ju alldeles för nära spåret för att inte utnyttja det. Men min första tid tror jag nog att jag kommer hålla för mig själv, jag skulle tippa på det dubbla jämfört med din ;-)