torsdag, juni 03, 2010

Vänskap!

Jag är oerhört tacksam och glad över att få vara er vän. Man behöver inte pratas vid varje dag. Inte hälsa på varandra. De kan räcka med ett sms, ett telefonsamtal. Ni finns där för mig.
Vi har de vi gör på våra olika håll. Vet att tiden inte alltid räcker till. Men när vi träffas känns de som om de vore igår! <3 Ni är bäst!
Jag kan lita på er. Liksom ni på mig.

Genast kom jag att tänka på den här sången vi sjöng på skolan. Högstadiet. En del saker förändras aldrig!


Vi är vänner – Vi e´ Friends
Nånting händer – Ja det känns
Att idag, kan vi alla va me´

Vi är vänner – och vi fann
Det vi känner – för varann
Så följ me´ - se vad livet kan ge

Om du ringer – Hem till mig
mitt i natten – de´ e´ okej
För du vet – Jag finns här för dig

Vindar vänder – Men du och jag
Vi ska va´ vänner – Natt och dag
Och vi vet – vi vet var vi står

Vi är vänner – Vi e´ Friends
Nånting händer – Ja det känns
Att idag, kan vi alla va me´

Vi är vänner – och vi fann
Det vi känner – för varann
Så följ me´ - se vad livet kan ge

Inga hinder stoppar oss
Inga lögner krossar oss
För vi vet var vi står

Människor kommer – människor går
Vänner stannar och jag förstår
Vi är Friends och vi finns för varann

När du gråter – Kom ihåg
När man delar – Är man två
Och vi kan – hjälpa varann

Ja, tillsammans – står vi här
Ser vart alla vindar bär
Och vår tro, bara växer sig stark

Vi är vänner – Vi e´ Friends
Nånting händer – Ja det känns
Att idag, kan vi alla va me´

Vi är vänner – och vi fann
Det vi känner – för varann
Så följ me´ - se vad livet kan ge

Inga kommentarer: