tisdag, februari 16, 2010

Semmeldagen! :)

feta tisdagen eller vad man nu vill säga! Idag är de iallafall fullt tillåtet att äta semlor och de ska vi göra ikväll! :)
(kanske borde man fara och träna en sväng innan? Vet dock inte om jag orkar:P )

Idag har sonen friluftsdag på skolan och i detta nu så åker han skidor för fullt!
Imorse såg de inte så hoppfullt ut då termometern visade på -26 grader. Men nu skiner solen och sist jag kollade var de endast -15. :)

Jag och tjejerna har myst här hemma.
Var ner på sjukstugan imorse för att Alice skulle ta lite prover. Hon har klagat¨på ont i magen rätt ofta och länge så jag ville kolla upp det. Dock gick inte provtagningen så bra och ssk fick sticka henne i båda armar. Mammas tuffing. Själv höll jag på svimma. De visade sej att Alice var svårstucken och ssk fick inte ut tillräckligt med blod. Och efter att blivit stampad så mycket så ville alice inte försöka en gång till...
Vi fick med oss Emlablåster hem, så när Alice är redo igen så är vi lite mer förberedda.
Vi var in och vägde och mätte en snabbsväng på bvc innan vi for hem igen.
5 år och 3 månader väger Alice nu 18,2 kg och är 112 cm lång! Hon är lång och smal min tjej.

Nu vilar Elina och Alice leker på sitt rum. Själv tror jag att jag ska läsa lite. Och njuta av lugnet! ;)

Inga kommentarer: