tisdag, november 10, 2009

Dagen före den stora dagen!

Oj så Alice pratat på idag om morgondagen!
"Imorgon fyller jag år mamma" "Jag blir 5 år imorgon mamma" "Jag ska bjuda på fika på dagis imorn mamma" "Undrar om jag får många paket imorgon" Osv osv.
Munnen har gått i ett. Inte speciellt ovanligt för att vara Alice iofs. Men de har verkligen varit mycket idag. ;)

Vi var på affären och inhandlade glass, kex, strössel och ballonger idag. :) Tårtan är beställd och ska hämtas upp efter jobbet. HelloKitty såklart. :P
Ballongerna är uppblåsta och nu när barnen sussar sött ska jag ta och bära upp paketen och lägga under hennes säng. :) Tidig morgon blir de imorn. Men jag gissar på att åtminstonde Alice kommer hoppa upp ur sängen för att få se vad som finns i paketen.

Både videokameran och digitalkameran står redo för att föreviga den stora händelsen.
Mammas lilla piga blir stor! :)

God natt på er alla!
Kram <3

2 kommentarer:

Bea sa...

Grattis Alice på din stora dag!
Ja, Jennifer har några månader kvar, men hon pratar redan om att hon blir "stor" innan bebisen i magen kommer! ;)
Nu ska vi tjejer mumsa på en nybakt mjukpepparkaka. Bebisen i magen ville verkligen ha en sådan.... ;)

Vendela sa...

Stort Grattis till Alice :-)

Hoppas hon haft en bra födelsedag!

Kram kram