fredag, november 27, 2009

Igår full fart-idag sjuk!

Happ, så kom den fruktande magsjukan till familjen Svanberg med. Igårkväll när jag skulle gå och lägga mig hör jag Alice ropa från sin säng: Mamma, jag har kräkts! Jaha ja...Visst hade hon de. Bara att ta ur allt ur sängen. Tvätta upp. Alice fick lägga sig i vår säng så vi skulle ha koll på henne. I natt blev de inte någon sömn. Hon har kräkts HELA natten. Lillgumman mammas. Men duktig har hon varit. Hon har klarat sig själv hela natten. Böjt sej över och prickat hinken bredvid sängen. Idag har hon bara legat. 39 graders feber för en stund sedan. Vilken jäkla sjuka...

Undrar när/om vi andra åker dit med? Barnen ligger väl i största riskgruppen att falla dit. Både Isac och Elina är regält förkylda och har nog inget vidare immunförsvar...
Och jag ska ju jobba 5 dagar på raken nu. Inte tid att bli sjuk...
Ska ta och vila en stund på soffan jag med. Börjar bli trött.

Kram på er! Håller friska!

2 kommentarer:

Nina sa...

Ja jag älskar vårt tomtehus. Farfar han kan han! Å det är så mysigt då vi alla har huset! Fast jag tror att farmor har målat sitt. Hon har ett mer avancerat julhus med prydnader! Kanon fint.

Hoppas inte Alice smittat ner er och att hon blir pigg snart!
Nu har Melvin tagit spruta så jag hoppas han klarar sig från alla biverkningar!
Kramar

Therese sa...

Svea hälsar tillbaka till nena som hon kallar elina och så asslis :-) Nu är det fika tajm här, och när gosakerna åkte fram så piggnade visst damen till lite, ett gott tecken ;-) brås på mamma *skratt* Kram