tisdag, november 24, 2009

Sjukdomar...

Är de inte så att på hösten blir folk automatiskt sjukare? Alla går med envisa förkylningar mer eller mindre. Å så denna svininfluensa på de.
Här är barnen snoriga och hostiga. Elina är sämst. Hon hostar tills hon kräks! :(
(Lite förkyld var hon innan vaccinet i fredags men hon har blivit mycke sämre sedan dess)
Inget dagis för henne med andra ord. Jobbar kvällen så jag är hemma tills jag börjar jobba och gubben löser av mej sedan. Blir inget dagis för henne imorn heller. Tur jag slutar tidigt då så kan vi vara hemma halva dagen var. Ja, vad ska man göra?
Nu önskar jag mig friska barn...

Känner mig trött i huvudet efter nattens hostningar. Isac har farit på skolan och jag har lovat att hämta hem honom till kl 12 då han slutar. Han ville inte på fritids idag.
Alice däremot har hunnit fråga några gånger redan, -när ska jag på dagis mamma!? ;)
Tisdagar är bästa dagen på dagis, enligt henne. Förut hette de grön flagg, nu heter de visst "jag och min kompis" tror jag. Barnen delas in i olika grupper, i ålder, och hittar på roliga saker. Ibland går de ut i skogen, ibland är de inne. Beror mycket på vädret tror jag.

Så nu blir de att ta med tjejerna ner och fika lite. Mysa en stund innan de är dax att fara ut igen.
Snön som har kommit regnar snart bort. :( Jag vill ha riktig vinter!!!!!!

Kram på er alla

Inga kommentarer: