måndag, oktober 12, 2009

Söndagen...

Igår var vi ute och lekte i snön ett tag! :)

Elina tog av sig vantarna DIREKT!



Och blev sedan arg när de blev kallt om små fingrarna.





Isac försökte trösta lillasyster.





Sedan började de "samla ihop" snön.






Alice testade sparken och Elina åkte med.





Sedan var det Isacs tur att bjuda lillsyrran på en åktur.





Det gick bättre att sparka själv tyckte Alice.





Isac tyckte detsamma...





Alice trivdes ute i snön.




De gjorde även kusinen Casper.



Ja, nu är vintern här. Nu under natten och morgonen har de kommit mer snö! :)
Barnen är överlyckliga.
Fortsätter de att snöa måste väl man kanske ut och skotta?









5 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Fina bilder och jag kan säga att jag älskar vintern mer än sommaren.Kram

Nina sa...

Tack så mycket! Han är en liten buse våran Sam. Idag ska det krasch!! Å en skål åkte i golvet! Som tur va så va det en av Mikael´s skålar som jag INTE tyckte om ;-)
Så Sam gjorde mig en tjänst! Nu slipper jag titta på den nå mer! haha!!
Härliga bilder på dina barn!
Kram

Vendela sa...

Förstår att barnen tycker det är kul med snön :-) Olivia vill också gärna ha snö men hon lär få vänta länge än, kommer oftast inte någon snö att tala om förrän EFTER jul ;-)

Kram kram

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Britt-Marie: Jaså? Gör du de? Jag gillar solen och värmen mer jag! ;) men våren är oxå fin. När man kan vara ute å pimpla. Men kallvintern skulle jag allt kunnat vara utan... ;)

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Nina: Haha! Vilken sötnos han är! Och vad snäll han var då. Han förstod precis vilken sak han HELST skulle ha sönder! ;) Hihi!
Sköt om dej! Kram