onsdag, oktober 28, 2009

Svininfluensa och vaccin!

Så många tankar och funderingar! Först var jag så säker på att jag inte skulle ta nåt vaccin. Men när lappen om intresse dök upp på jobbet skrev jag dit mitt namn och fyllde i min hälsainformation. På måndag är de dax. Jag vet fortfarande inte om jag gör rätt.
Jag som aldrig brukar vara förkyld annars? Skulle jag ha fått denna "nöffnöff-sjuka" nu?
Tänk om man blir dålig av sprutan och måste vara hemma från jobbet.? För att man TOG vaccinet...

Bara att vänta och se. Hur de blir med barnen har jag inte beslutat ännu!

4 kommentarer:

Madelen sa...

Va duktig du är med din träning,önskar ja hade samma motivation.
Ja de här me å vaccinera sej eller inte,är inte helt lätt å besluta sej för.. men huvudsaken man gör de som känns rätt.
Endel på mitt jobb fick huvudvärk,feber,ont i armen.Men dom flesta av oss klarade oss utan biverkningar :)

J sa...

OM du blir sjuk av vaccinationen så handlar det ändå bara någon dag. Får du influensan så får du nog räkna med åtminstone en vecka hemma + eventuell vård av barn sen... ;)

Tess sa...

Hejsan!

Jag har oxå varit väldigt osäker på det här med att vaccinera sig, även fast jag ofta brukar bli väldigt förkyd och det nästan alltid slår sig på mina lungor.

Men när en av mina vänner har blivit väldigt dålig och de tror att det är svininfluensan tvekade jag inte en sekund utan åkte till Ström och vaccinerade mig omg.

Kan ju inte skada att ta vaccinet, det enda det kostar är kanske lite biverkningar i någon dag =)

Kram kram

Anonym sa...

nä du, varför ska det vara så svårt att fatta ett beslut?..velar och tvekar jag med.../Maria