söndag, september 13, 2009

Mattegeni!

Jag blir mer och mer imponerad över sonens mattekunskaper. Ikväll har han och pappan suttit och räknat huvudräkning.
Pappan utmanar sonen med tal som inte ens jag kan räkna ut så snabbt. Sonen klarar de galant. Tal som 20580 gånger 3 var ingen match för honom. *skratt* Snabbt ropade han ut svaret.
Bara att inse. Den kunskapen har han fått från sin far. Jag har inget mattehuvud. De kan jag lova...

Tjejerna har hoppat i säng. Jag har kollat kläder till inför morgondagen och förberett morgondagens middag. Så skönt att komma hem och bara behöva värma upp.

Blir tidig kväll för mig med. Min hals känns inge vidare!
(Här hade Isac räknat ut vad 185220 gånger 3 var! ;)
Och så beskrev han hur han hade räknat ut det... Behöver jag säga annat än att jag är stolt?)

Inga kommentarer: