fredag, september 25, 2009

Medium och seans!

Ikväll var jag till Avaträsk och träffade ett medium. (samma medium som jag tidigare haft privatsittning hos, från Backe) Denna gången var de en seans. Vi var 13 personer som var där.
Elisabeth tog oss en och en och förmedlade något från andra sidan.
Många gånger var jag nära till gråt. Dock inte när jag själv fick kontakt, utan när de andra fick de. Kvällens tema var "barnet" och jag blev lite halvnervös över att de var Oscar de pratade om. Elisabeth hade under dagen kännt på sej att de var något med ett barn som hon skulle förmedla ikväll... Men denna gången var de inte mej de gällde. De fanns en annan mamma där som "tappat" sin dotter. Otroligt gripande.

Själv fick jag höra både de ena och de andra. Och jag är ganska säker på att de var "tant Alice" som var på besök. Alice var min mormorsmors syster. En mysig tant. Jag minns hur glad hon blev när jag hälsade på henne vid hennes födelsedag(då hon blivit sjuk och låg nere på akutavdelningen) Med mig hade jag förutom mamma, Alice. Min Alice fick sitt namn från "tant Alice". Och det var hon så stolt över. Att någon annan fick bära hennes namn...
Hon har iallafall koll på mej här hemma och gillar inte mitt sätt att laga mat, heller inte att de är rörigt här hemma!
Sedan borde jag unna mig själv mer tid för mig själv. Att åka bort och bara tänka på mig själv.
Och inte alltid göra allt själv hemma. ;)
Tant Alice gick över till andra sidan kort efter hennes födelsedag...
Jag är lyckligt lottad som har så många som håller koll från andra sidan. :)

Nu är ögonen trötta och jag ska inta sängen. Kom hem vid 22.30 tiden men var tvungen att kolla in kvällens IDOL. Spännande som tusan var det. Och jag blev sååå glad när Erika gick vidare! :)
Dax att rösta på tisdag! Glöm inte det!!!!

Kram och gonatt!

6 kommentarer:

Therese sa...

Så spännande kvällen verkar ha varit, hoppas din mamma fick kompensation dock ;-)
Och jag kan lova att det finns en tjej här hemma som är svårt fashinerad av Alice hi,hi. Kul! Känns tryggt att veta att hon har en stor kompis på dagis :-)
Hoppas du får en toppen dag å att det blri dans ikväll! Kram kram

madelen sa...

å va spännande me seans, ja tror verkligen på sånt ja.
Å din tant Alice var min morfars syster :) så vi bli ju släkt på nå vis :)

Therese sa...

Tjingeling vännen, jag har frågat förr men måste få fråga igen, hur får jag in you tube inlägg i bloggen?! Försöker men inget fungerar :-( Kram kram

Madelen sa...

Ja hon va min mammas faster :) min morfar bodde i Norrsjön(2 mil ovanför norråker),men han dog när ja va 8 år.

madelen sa...

hihi så kan de vara ibland,men ja ser ju att ja aldrig skrev heller va han hette :P Karl. Hoppas allt är bra annars :)

Vendela sa...

Hej vännen :-) Hur har du det? Hoppas allt är bra med dig!
Saknar dina inlägg...

Kramar om dig