måndag, december 14, 2009

10 dagar till jul!

Men vart tusan är julstämningen??? Inte mycke till snö. De flesta julklapparna är köpta...vill inte ens fundera på julmaten. (är inget stort fan av just julmat)
Idag är jag och tjejerna hemma och mysar. Ska ev åka och kika på Bittens julkalender på servicehuset. Alice vill nog inte missa vad snällhäxan ska hitta på för bus idag skulle jag tro. Hihi!
Resten av veckan blir de jobb.

Har ni andra fått färdigt med julklappar?
Vart firar ni julen? Själv ska vi nog bara vara hemma. Är skönast så. Man slipper frakta i väg alla julklappar för att sedan frakta hem dem igen. Ingen stress.
På julaftonsmorgonen brukar vi åka i väg upp till "fjället", Risbäck, och hälsa på min farmor. Sedan åker vi ner till Oscar och tänder marschaller och ljus vid hans grav. Barnen brukar ge honom en julklapp som vi ställer i hans snöskydd...
Sedan blir de Kalle-Anka, julmat och förhoppningsvis besök av tomten!
På tal om tomten, nån som vet om en ledig tomte i år???? ;)

Nu-fika....
Ha en fin dag!

9 kommentarer:

Britt-Marie sa...

i fjol så bestämde vi att i år ska vi fira jul på hotellet i kittelfjäll,så vi blir ett gäng på 16 personer både småbarn och vuxna som åker dit.Ska bli rätt så skönt,vi blir bara en natt,en del blir två.Nä nån ledig tomte kan jag ej komma på,hade jag vart hemma så hade jag kanske ställt upp.Kram

Petra sa...

Hej!
Låter som en mysig jul ni har framför er. Härligt.
Vi ska fira med mamma och hennes man hos min syster med sambo. M ska vara med. Och iår har jag lillan!! Lycka!!
Alla klappar e klara. Men precis som du så saknar jag julkänslan. Hemskt men sant. Hoppas oxå den dyker upp snart.
Kramar
HA en underbar dag med barnen idag

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Britt-marie: Vad mysigt ni ska ha de! Hoppas att ni får en fin jul! :)
Kram

Petra sa...

Ha ha ha ja visst är man tramsig. Men men... med dagens samhälle så e man ju inte säker precis. Hemskt men sant.
Ja jag hoppas allt att vi båda finner någon julstämning någonstans.
Kramar

Malin sa...

Nä du Kia, jag vette tusan var julstämningen är i år - inte då här på Måsen iaf :S
Julmat är jag inte heller nån större "fan" utav, så där känner jag ingen panik. Inte heller klapparna orsakar någon panik i år då de är inköpta sen ett tag tillbaks nu - för en gångs skull har vi varit ute i jättegod tid o planerat! *Kors i taket*
Jul i år blir här hemma, då jag jobbar heeeela helgen - trist, har aldrig jobbat jul förut... Men, det ska nog gå det också.
Får du tag på nån tomte så skicka han vidare - verkar vara hopplöst, fattar inte att det inte finns nån sorts "tomteservice" på byn?!!
Så "desperat" att jag skulle kunnat tänkta mig ett "tomtebyte" med annan behövande familj om jag haft förklädnad att tillgå :P

Madde sa...

Mysigt att slippa fara fram å tillbaka på jul me alla klappar :)
Ja firar hos mamma å pappa tillsammans me syrran å hennes familj. Nära å bra. Ingen stress.
Ha nästan bara näthandlat julklappar i år,skööönt :)

Sanna sa...

Men nu vräker det ju ner med snö, så ingen fara, kommer att finnas massvist :)
Vi ska bara vara hemma vi och njuta av huset. Jag har bara ledigt helgdagarna och sedan jobbar jag igen så man hinner inte ens resa bort. Smidigare ändå att vara hemma med barnen.
Alla klappar finns, måste bara hitta tid att slå in dom.. om vi slipper sjukdomarna dvs (gubben har värsta magsjukan, urk).

Ha det så gott vännen, kram

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Malin: Jag håller med...De borde finnas någon firma som hyr ut tomtar! Man kanske borde starta eget? *skratt*
Trist att jobba julen, men de lär man få uppleva själv många år med...
Kram

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Sanna: Usch för magsjukan. Är så rädd att vi ska få tillbaka den i huset! :/ Ja, med snö känns de ju såklart lite bättre. Men hallå, de är snart bara en vecka till jul??? Inte klokt! Jag måste fram med lite mer tomtar och så julgranen i helgen så kanske de känns bättre sen! ;)
Kram