tisdag, december 08, 2009

Jäkla internet!

De har strulat i flera dagar. Men nu lyckades jag komma ut igen...
Tydligen strul på fler ställen på samhället, inte bara hos oss. Men jag måste få gnälla lite? Eller hur? *skratt*

Iallafall är jag nu tillbaka. Magsjukan är nu ett minne blott! Dock kändes de skönt med en ledig dag. Jag och tjejerna har mysat. Vi var förbi på mitt jobb på förmiddagen en sväng. Där håller en av Elinas fröknar i en "adventkalender" för alla barnen och även de gamla som vill komma.
I år handlar teatern om en snäll häxa. Det var underbart att få se Bittens skådespel och höra alla barnens glada skratt! :) Man blir varm i kropp och själ!
Tack Bitten för ditt enastånde jobb!!!!

När Isac kommit hem, och han gjort klart sina läxor,åkte vi ut till wiks en sväng. Den butiken har verkligen ALLT! Så roligt att gå omkring. Dock vore de lättare att åka utan barn. För hur man än gör så kommer man alltid hem med saker som de inte var tänkt att man skulle komma hem med. Ja, ni förstår kanske vad jag menar!? ;)

Men nu är helgens födelsedagspresenter inhandlade. Isac ska på kalas till Svanabyn. 2 tjejer i klassen har kalas. Och Alice ska lite senare på badkalas. En av hennes gamla dagiskompisar fyller år. En fullspäckad dag. (dessutom är jag då ensam med barnen eftersom gubben åker bort på fredagmorgon och kommer hem lördagkväll. )
Det är tur att man är en superkvinna! Eller hur va de där nu???

Ikväll har jag och sonen varit på vattengympa! Även sonens kusin och hans mamma var med. Och så min lilla mamma. ;) De var så skönt att få röra på sej lite.
Den sista veckan som varit har jag inte gjort något. Först förkylningen och sedan magsjukan. Men men, bara att komma igen.

Nu ska jag slänga mig i soffan och ta de lugnt ett tag!
Imorgon ringer klockan tidigt och jag har en 9 timmars arbetsdag framför mig!

Kram på er alla!

2 kommentarer:

Therese sa...

Oj, låter som du har fullt upp!
Kram

Therese sa...

hi, hi ja du, idag är nog avdelningen rätt tom, dessutom åkte Angelica E på kräkisen... Fy tusan. Svea börjar dock få behålla det hon dricker, så vi hoppas det värsta är över nu, samt att man slipper själv att åka dit. Huga. Tvättmaskinen går för fullt, men jag ska inte klaga, ni med 2, 3 och 4 barn har det ju sju resor värre... Kramis!