tisdag, december 01, 2009

23 dagar till jul!

Barnen öppnade 1:a luckan i sina kalendrar imorse. :) Spännande...
Inga problem att få dem att vakna imorse med andra ord. Tidiga mornar för de. Man klagar själv och är trött. Men de är ju värre för dem. Deras "arbetsdagar" är längre än våra. De kan aldrig gå i från och ha riktig "rast" som vi kan...
De gör de bra!

Förkyld som attan är jag! Varit ett tag men sedan igår har de blivit värre. Täppt i näsan och ont i halsen. Bröstet känns tjockt. Tur man är vaccinerad mot grissjukan iallafall. Är väl nåt annat skit som går.
Isac är förkyld han med. Och Elina hostade som tusan ett tag i natt.

Jobbardag idag. Hann jobba halva dagen innan de ringde från dagis. Elina har diarré! sa de...
Happ, bara att hämta hem henne då. Mammas gumma. Trodde de var över nu. Men så fel man hade. Bara att vänta igen då och se om Isac, jag eller Micke trillar dit med.
(bara vi är friska till helgen då Isac ska ha kalas på badhuset...)

Min kusin, som jobbar extra på dagis, ringde för en stund sedan och undrade om hon skulle ta hem Alice nu efter kl 13 då hon slutade. Kanonbra! Tack snälla! Så slipper jag åka ner för att hämta hem henne sen. :) Alice hade själv velat fara hem, så då passade de ju bra.
Ska försöka ta mej ut sen och hämta hem Isac med.

Nu blir de vila känner jag... Kurera. Blir hemma med Elina imorn och sedan är jag ju ledig tills på lördag!

Kram till er som tittar förbi!

4 kommentarer:

Vanja sa...

Krya på er...

Therese sa...

Hoppas E kryar på sig och du med! Kan då lova att min svea var glad att få gå på dagis idag igen, och jisses så hon kramade Alice när micke läm,nat henne, oj oj. Snacka om kompisar ;-) Kram

Erika sa...

Nackdelen med att ha barn som är födda den här tiden på året är ju att magsjukan alltid dyker upp!! :/ Ifjol belv vi precis friska till luciafirandet på dagis å året innan var d likadant! Hoppas bara att Isac kan ha sitt kalas!! Kram

Therese sa...

Men fy det låter ju inget vidare hos er. Hoppas ni kryar på er snart allehopa.
Kram