söndag, december 27, 2009

Annandag jul

När vi vaknade igår funderade vi på att åka till Umeå och kolla in mellandagsrean. Och efter många om och men så åkte vi.
Vi började med att äta på mcdonalds när vi kom fram. Alla nöjda, mätta och glada. ;)

Fyndade en hel del kläder till Alice. Och det var målet för resan. Våran stora tjej har vuxit på bra under hösten och hade inga byxor som passade. Men nu har hon det igen.

Även nya tröjor åkte med. Isac hade mycket kläder innan så till honom blev de inget köpt men Elina fick sig ett par byxor.

Till barnens hus var vi tvungna att åka då barnen ville köpa sina "magiska ägg", GORMITI.

Micke fyndade en jättefin jacka på Intersport. Själv letade jag en jacka jag med. Men ingen lycka blev de för mig.


Vi svängde förbi och sa hej till Mickes moster och hennes man. Barnen fick fina kläder i julklapp.
Även en tur till Mickes mormor hann vi med innan vi åkte hemöver. :)



Idag blir de en lugn dag...
Vi har inget planerat, och det känns skönt! :)

4 kommentarer:

Therese sa...

Ja, jag kan tänka mig att ni har lite saker hemma med tre barn i huset, men å andra sidan kan de ju ärva av varandra också - kul! Och du må tro att jag blir avis när jag läser att ni käkat på Donken... oj, oj skulle kunna gå över lik känns det som för en burgare därifrån *ler* Hoppas allt är bra meder och att ni nu är friska å krya, hörde ryktas att magsjukan var på väg att starta om igen - den na gången är den INTE välkommen hit!!! Kram kram

Madde sa...

ja du har kanske rätt om tänder och förändring, hoppas bara på att det inte bli någon förändring i munnen så alla tänder trillar ut =)

hoppas allt är bra!

Madde sa...

JAAA!! skicka lite snö till mig..barnen hade blivit såå glada...hmm kanske smälter på vägen?! i dag har det kommit typ 10 flingor snö!! HURRA!?!

hoppas du har en trevlig tisdag!
kram

madde sa...

brrr -30 fy katten, ja det kallar jag också vinter..
här är det någon plusgrad!! inte mycket till vinter här inte! =)
kram