söndag, augusti 02, 2009

Borta rätt ok-men hemma bäst!

Så underbart att vara hemma! Har saknat er alla. Alla bloggar som jag följer dagligen...
Men nu är jag som sagt tillbaka!
Fredagen tog vi det mest bara lugnt. Var en sväng ut på strömpilen och fyndade på rean. Köpte en kasse kläder till tjejerna för 120!!kr! De kallar jag rea. :)
På kvällen efter middagen så tog vi en promenad. Skönt att rensa lite tankar och komma ut lite.

Lördagen tillbringades till en början på Nolia. (som jag för övrigt inte var nåt speciellt i år) Har man varit på Nolia en gång så kan man det. Barnen däremot var imponerade över "ungdomshallen" med massor av olika spel! :) Där tillbringade de flera timmar.
Köpte inte en endaste sak. Ibland kan man hålla i pengarna. Men bara ibland... ;)
Efter lite fika på eftermiddagen beslöt vi oss för att åka till Holmsund och kolla in http://www.holmsundstropikhus.se/
Där fanns de både hemska ormar och gulliga apor. En trevlig eftermiddag hade vi där! :)
Efter middagen tog vi oss en lång promenad. Den behövdes efter dagens ätande.

Idag har vi hunnit besöka både gubbens mormor och morbror med fru.
Hon är så cool den äldre damen. Vem tusan kan rabbla flytande hela Augustis namnsdagsbarn??? Eller kunna huvudstäder och land i större delen av världen? När man kommit upp i en ålder av 86! Jag är impad. Helt klart!
Vi fick se morbroderns nya hus. Gisses vilket jobb de lagt ner. Huset var i början hans barnsdomshem. De bodde då i ett av rummen i det huset. Nu är de nyrenoverat. Verkligen snyggt! Skulle inte alls ha något i mot att bo där. ;) Nästa gång vi åker till Umeå ska vi övernatta där. :) Massor av fika har kommit i magen idag... Så kan de gå.

Kom hem vid 18.30. Packade upp alla saker vi haft med oss. Sedan blev de häntmat. Kebabrulle. Kändes ändå som man ätit för mycket denna helgen så de spelade ingen roll om man "spädde på" de ännu mera...

Imorgon börjar mitt nya liv igen! Nu tusan ska alla dessa överflödiga kilon bort. Så är det!
Det kommer komma kort från helgen imorgon med. Nu orkar jag inte känner jag.

Nu-kolla in till er andra som bloggar!
Kraaaam

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Håller med dig att har man varit på Nolia så kan man det och gud så slut man blir att gå där.Jag köpte inte mycket,men gubben köpte en massa t-shirt att ha på jobbet och en jakt jacka.Men vilken härlig mormor han verkar ha gubben din.Kram

Vendela sa...

Välkommen hem! Har saknat dina inlägg också må du tro :-)

Ni verkar ha haft det riktigt roligt - en liten minisemester kan vara nog så innehållsrik :-)

...och på tal om att börja sitt nya liv - här har du en till som totalt sunkat ihop under sommaren :p - men jag har sagt att jag ska börja "mitt nya" den 17:e då vardagen kör igång på allvar :-)

Kramelikram