måndag, juli 27, 2009

God morgon!

Så var det en ny vecka. Och just idag väljer barnen att vakna tidigt! Bara för att deras mamma är ledig och skulle behöva sova. Tacksamt värre. ;)
Så jag ska gå ner och ta ut hunden, dammsuga och skura tänkte jag.
Lika bra att få de gjort.
Elina ropar på mamma hela tiden. Maaaaaamma! Många nya ord har kommit i sommar. Otroligt vad de lär sig. Igårkväll hörde jag henne säga natt natt, när jag sade att de var dax att somna. Att de var natt. ;)
Annars är ett av favoritorden just nu "gooooda". Vad är de för speciellt med grodor.? Samtliga av mina barn har älskat grodor. ;) Leksaksgrodan på badhuset har varit populär när vi varit där. Nu är de Elinas tur att leka med den.

Nä, dax att sätta fart kanske...

2 kommentarer:

Maria sa...

Fy va tråkigt att du inte fick sova i morse :( Men det brukar ju vara så med barnen. Ha en bra dag i regnet.

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Maria: Ja, visst är de så. De kände på sig att mamma var hemma! ;)
Men man får ju mycket gjort när man är uppe tidigt. Alltid något.
Här är de faktiskt uppehåll idag! Skönt! :)