torsdag, mars 26, 2009

Detta med vikten!

Jag står still och stampar. Rör mig inte ur fläcken. Kan inte fatta! Tycker inte jag äter speciellt fel eller mycket? Jag rör mej hela dagarna på jobb och jag tränar flera gånger i veckan.
Men men,bara att fortsätta. Min kropp verkar ha bestämt att detta är en bra vikt. Men jag håller inte med...5 kg till skulle jag vilja ha bort! Kan man önska sig det?

NU: kolla så Isac är redo för skolan. Sedan klä på Elina som får åka med. Alice vill vara hemma och måla medans. Tur vi har nära till skolan. (ca 1 km bara) Snart kommer Isac få börja gå själv.

Ses senare!
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk på att muskler väger mer än fett... Så eftersom du tränar som en tok vore det inte konstigt om du gick upp i vikt t.o.m.!
Jag går alltid upp i vikt när jag kommer in i en träningsperiod, har aldrig varit så lätt som nu efter grav och amning och otränad... Men uppåt kommer det garanterat gå bara jag kommer igång ordentligt.

Nej, har inte vart på sjukan, men det känns inte nödvändigt, han är lixom bara förkyld, har koll på öronen, men jag är helt övertygad om att det inte är dom. Få se imorrn hur febern och allmäntillstånd utvecklar sig.
Sist han hade öroninflamation så var det så himla tydligt att det var de, han vråla rakt ut om jag nuddade öronen och hade massa feber! Nu ligger han på 38,5 "bara".

Kram /Marianne

Anonym sa...

Ja jag skriver som Marianne, muskler väger mer än fett =)
Å har du mätat olika kroppsdelar då??
Man kan ju få minskat magmått med flrea cm utan att det måste synas på vågen!
För det är ju smalare och mer fit man vill bli =)

Hoppas du har en bra dag och ha så mysigt på café stunden!

Kom ihåg då jag gick dit då Amanda gick på dagis där!
Mysigt!

Kram

Anonym sa...

Är oftast så att kroppen intar en "platå", om du fortsätter som du gör kommer det säkert ett "ras" när du minst anar det. Sedan är det också så att muskler väger mer än fett. Ngt som också är bra är att lägga in lite nyttiga fetter ex. är avokado och nötter (det kan hjälpa till att komma över "platån"). Jag tycker iaf att du är jätte duktig. Ska försöka komma igång nu jag också, köpte ett par jeans idag som ska sitta som en smäck till senvåren blörjan på sommaren :P Kramar