fredag, mars 06, 2009

Dr Kia

Än en gång så har jag ställt rätt diagnos. Visst hade Elina öroninflammation. På BÅDA öronen dessutom. Förvånad? Inte det minsta!
Micke fick fara ner med henne på sjukstugan denna gången. (jag har ju redan varit ner med henne 2 gr inom en vecka)
Penicillin. Men så blev jag lite brydd. Sist hon hade öroninflammation så hade hon också i båda öronen. Även då fick hon amimox. Men då 5ml 2 gånger dagligen i 10 dagar. Denna gången fick hon 2,5 ml (alltså hälften) och bara i 7 dagar. Mycket märkligt... Hon är tyngre nu men ska ha mindre????
Bara att hålla tummarna att penicillinet gör sitt ändå. För jag vill verkligen inte att hon ska behöva mer efter denna kuren är slut.

1 timme tills man börjar jobba. Kl 22 får jag fara hem.
Jobb hela helgen. Tråkigt att vara borta från familjen. Men de ska nog gå bra.

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Men usch stackars liten :-) Öroninflammation är inte kul - och BÅDA öronen!! De har inte funderat på att sätta in rör??

Trodde min dotter skulle bli ett öronbarn oxå. När hon var 6 månader gammal fick hon öroninflammation på båda öronen samtidigt - men nu fyller hon 5 om några månader och har inte haft det mer tack gode gud!

Hoppas lillan får bli frisk nu!

Kramis