torsdag, januari 22, 2009

Angående min träning!

Hör på "byn" att det diskuteras. *skratt* Roligt att jag kan roa andra!
Träningsprogrammet var mer en önskan från min sida. Alla veckor kommer de inte gå att köra så pga jobb, barnen osv.
Men visst vore det skönt om de fungerade. Jag tränar för min egen skull.
Min rygg är i dåligt skick därav önskan till att få styrketräna.
Sommaren 97 var jag med om en tragisk bilolycka. Något hände med min rygg och ryggraden blev sned. Sedan dess har min rygg inte varit som den ska. Jag får lätt ont, får låsningar, snett bäcken osv.
(men jag är grymt tacksam för att det "bara" var ryggen och lite ärr i ansiktet som jag fick, kunde ha varit mycket värre. Jag kunde lika gärna ha varit på andra sidan just nu. Eller rullstolsburen...Så blev de för 2 andra i bilen)

Jag mår bättre av att röra mig. Sedan vet jag att jag aldrig kommer att bli SMAL. Jag är inte skapt för det. Min kropp skulle se lusig ut om jag vägde 50 kg till mina 161 cm. Så är det bara.
Att träna är för mig en frizon. Tid för mig själv. Det är viktigt när man annars är hemma med 3 barn. (och snart ska jobba igen)
Om jag ska orka med mitt jobb som undersköterska så gäller de att kroppen håller ihop.

Vet inte varför jag kände att jag behövde förklara mig! Men nu har jag gjort det iallafall.
Ikväll står vattengympan på schemat! Ska bli grymt skönt även om jag troligvis inte kan köra på för fullt, pga lättare förkylning...

//Kia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju jättebra att du lägger upp en plan för din träning! Sen är det ju klart att det inte alltid funkar som man tänkt sig när man har andra att ta hänsyn till också. :)

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Kajsa: Tack! Nä, de är ju så när man har barn! Men jag tänker sträva efter att genomgöra denna planering iallafall! Kram

Anonym sa...

Haha ja det är klart det måste skvallras om allt ;-) Kanske är det så att de som gör det faktiskt också skulle behöva sätta sin fot på ett gym nångång :-)