tisdag, januari 13, 2009

Bullbak!

Ja, kära vänner (mina goa tjejer) som kommer på besök imorgon! Jag har fixat lite fika! *skratt*
Gjorde dock bara en enkelsats bullar. Svårt att få tiden att räcka ibland.
Hämtade Isac 12.10. Hem, göra degen, låta degen jäsa. Baka bullar. Isac bakade också bullar. Låta bullarna stå på jäsning en stund medans vi hämtade hem Alice från dagis.
(där hade de haft julgransplundring i dag)
In med bullarna i ugnen - och sen- PROVSMAKNING såklart! ;) De blev klart godkända! *skratt*


Alice blev avundsjuk när Isac hade fått baka. Rart med barn...Får väl baka något med henne på
torsdag eller fredag då hon är hemma...
Kanske semlor? Bra att ha semmelbullar i frysen. Ta fram och fylla när man vill...
Jag har ju jäst kvar så. Ja, vi får se!

Nä, nu ska vi mysa. Jag och barnen! De bästa jag har i livet!

//Kia

Inga kommentarer: