torsdag, januari 15, 2009

Feberyra!

Usch så hemskt när barnen får hög feber. Alice har sovit mest hela dagen. Men jag tänkte att jag skulle avvakta med alvedon (då hon "bara" hade 38.5) De skulle jag inte ha gjort. Snabbt steg febern till 39.3 och Alice började grina och feberyra. Hon ville se pappa sa hon. :/ Bredvid sig hela dagen har hon haft en kort på vår ängel. Oscar är med henne säger hon. 4 åringar har egna funderingar... De lät så självklart!

Nu har jag förberett middagen. Huvudet bankar och det var varmt vid spisen. Nu har jag slutat elda. Jag håller på att svettas bort här inne... Inte vidare bra för Alice heller...
Blir ostschnitzlar och potatis till middag. Inte speciellt nyttigt. Men jag orkar inte bry mig...

Ska läsa för Alice nu. Hon är lite piggare efter alvedonen...

//Kia

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har lärt mig av en riktigt vis sjuksköterska att det är bättre att låta barnen få en febertopp innan dom får alvedon för då försvinner febern mycket fortare.

Vet ju dock inte om det stämmer men jag litar fullt och fast på denna sköterska:)

Hoppas piga din blir frisk.

kram