fredag, januari 16, 2009

Vilken natt!

Stackars mammas piga. I natt sov hon inte mycket. Inte jag heller. Eftersom Alice fick sova bredvid mig så jag skulle kunna hålla koll på henne.
Hon fick alvedon kl 19 igår innan hon gick upp och lade sig. Vid 1 tiden vaknade hon och var otröstlig. Het som en kamin och pratade osammanhängande.... Sa att hon var snurrig. Hämtade en trasa som jag blötte i kallt vatten. Baddade hennes panna och senare hennes kropp i hopp om att kyla ner henne lite. Fick i henne vätska och senare alvedon igen. Hon sov oroligt nån timme och vaknade igen. Ville ha på sig täcke men jag menade på att de var bättre om hon höll sig sval. Hon förstod inte. Hon frös ju. Mammas gumma.
Hon ser lite piggare ut nu. Vi får se hur dagen blir.

Hon vill ju så gärna på julgransplundringen....Kanske orkar hon fara dit en snabbis bara. Se tomtarna och få sin presentpåse som hon pratat om hela veckan. Vi vår avvakta och se...

Alice-mammas stora lilla tjej! Jag älskar dig!

Inga kommentarer: