lördag, juni 27, 2009

Fortfarande varmt...

Varmt som tusan har de varit idag. Och just nu är de 19 grader ute. Inte klokt egentligen!!! Kl är snart halv 11 på kvällen och de är 19 grader ute? Nu är de sommar...
Imorgon ser ut att bli en fin dag med.

Förmiddagen tillbringades på Risnäset med sol och bad. Inte lika hemskt med ohyra idag tack ock lov. Men värmen kanske skrämmer dem med? *hoppas*
Barnen var nöjda och glada efter 2 timmar där ute så då åkte vi hemöver.
Efter att barnen fått i sig lite lunch åkte vi ut till Lajksjön och festivalen. Men jag måste säga att i år var de verkligen en flopp. Inte mycket folk alls ute. Trist! Kanske var de värmen som gjorde det? Lyssnade på Doroteas stjärna Erika Selin och käkade en hamburgare innan vi vände hemmåt igen.

Annars har dagen varit lugn.
Vi grillade ikväll hos mamma och pappa. M och jag tog med grillspett och grillade. MUMS så gott de blev. :) Sen hade även mamma och pappa kött som grillades. Lika gott de. Åt så jag höll på att spricka. Blääääää!
Ingen vidare motion har det blivit idag heller. För varmt för det....
Men en cykeltur på 5½ km blev det ikväll iallafall. Bättre än inget! :)

Nu ligger jag i sängen och ska snart sova. Fönstret är öppet och fläkten i taket igång. Ändå är de 24 grader inne...

Sov gott!
Kram

2 kommentarer:

Sanna sa...

Hej vännen! Jo det har varit för varmt. Istället för att sitta på cup så hade jag gladerligen legat i vattnet och bara haft det skönt.Vi har grillat ikväll också man får ju alldrig nog av det goda.. snart kan man ju inte det, så man får passa på att njuta..

Det är väl kanon 5½km jag brukar tänka att allt är bra, för jag hade lika bra kunnat ligga i soffan och äta ostbågar..

Kramar om

Bea sa...

Jag håller med, riktig flopp. Vad fanns det för barnen??? Fin hoppborg... Det var väl det enda, i alla fall för mina tjejer.
Riktigt trist. Men men... kul att det händer något i alla fall. Ska tippa på att det är desto mer folk där ikväll! =)
Värmen har verkligen tagis slut på en, tjejerna hade svårt att somna ikväll. Och jag förstår dom, man är trött, men för varm för att kunna somna... Äh va konstigt det blev...ha ha ha. Hoppas du förstår mig. ;)

Sov gott, kram