onsdag, juni 24, 2009

Inget sällskap!

Jag gick själv ikväll. S hade haft en dålig dag och kände inte för att gå. :/
Men jag tog på mej tränigskläderna och travade i väg!
Bestämde mig tidigt till att gå till grannbyn Lajksjön. Så de gjorde jag. Kändes längre än vad de var... Måste ha varit värmen??? ;)
8,2 km blev det iallafall. Gubben hämtade upp mig där...

Ikväll fick jag veta att man sett björn ikväll där jag gick. På risnäset. En hona med en unge! Lite senare dock än när jag gick. Men ändå... Hjälp!!! Ska man inte kunna gå nånstans numera? Utan att riskera att stöta ihop med björn.
De var de vi diskuterade idag. Lika säkert/osäkert att stöta ihop med bjön om man går i skogen eller efter en väg...

Vart tusan ska jag promenera imorgonkväll nu då???

God natt på er alla!
Kram

5 kommentarer:

Sanna sa...

Men fy! VI ska fanimej hålla oss till Storgatan.. usch. Vad tror du om en promenad imorgon kväll kring halv 5? Gubben ska ju träna sedan vid halv 7.

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Sanna: Kring halv 5? hinner du hem från jobbet och äta då???
Jag är med. Vi kan ju ta en sväng kring järnvägsgatan eller nåt?
Kram

Therese sa...

Så duktig du är, men i går var även jag duktig och var ute på en rask promme med Elin sågen, samhall byn runt, var skönt trots värmen. Och att luran är en badkruka får jag äta upp... Ikväll ska jag lägga in en bild som bevisar att jag hade fel... För vem spatserade glatt rakt över till grannarna och satte sig i deras pool med kläder och blöja och allt i går kväll?! Jo Luran!!! Hon vägde ett ton när jag lyfte upp henne (libros sugförmåga ska inte ifrågasättas) Och hon blev vansinnigt arg, hon ville ju bada meeeer! Då passade det minsann ;-)

Kram kram

Vendela sa...

Jag är stum av beundran - drygt 8 km!? Du är verkligen duktig som går så långa sträckor!

Kram

Petra sa...

Hej!
Nej fy va hemskt!! Förstår att du e lite orolig. Man vill inte gärna stöta ihop med en björn. HJÄLP!
Va mkt du gick , duktig du e!!

Hoppas du haft en bra dag där i värmen!
Kramar