onsdag, juni 03, 2009

Tillbaka från Umeå!

Vi startade vår resa strax efter kl 6 då vi lämnat Isac på fritids och Alice på dagis. Gissa om jag var trött? O ja. :(

Kom fram vid halv 9 till öron/näsa/halskliniken. Där fick vi ganska snabbt träffa en narkosläkare. Jättetrevlig läkare.
Sedan blev det en lång väntan till operation. De var några före oss. Vi bytte rum 3 gånger. Elina sprang runt runt runt... jag kan inte förstå vart hon fick sin energi ifrån? Själv var man som en urvriden disktrasa ungefär. ;)

Så vid halv 11 kom en sköterska in och jag fick ge Elina "premedicinering". Något lugnande inför sövningen. Gick bra. Elina blev lite lugnare. satt mest i mitt eller Mickes knä och nynnade.
Vid 11 var det äntligen vår tur.
Jag följde med Elina till operationssalen. Jag höll henne i min famn medans narkosläkaren höll masken över hennes mun. Efter någon minut somnade Elina och jag fick lägga ner henne på bristen och lämna rummet.
Det kändes inge vidare. Svårt att lämna sitt barn sådär. Mådde illa rent ut sagt. :(
Gick till väntrummet där Micke redan satt och väntade...

Efter ca 20 min? kanske så kom Elina rullandes på sin säng. Vi fick följa med henne på uppvaket. Hon grät lite och det märktes att det både gjorde ont och att hon var hungrig. Vårat lilla matvrak sopade snabbt i sig en flaska välling och åt sedan upp en piggelin! ;)
(alla barnen får glass på uppvaket, vilket är väldigt uppskattande från barnens sida)
Vi stannade inte länge på uppvaket då personalen tyckte Elina såg så pigg ut.
Skönt att få lämna sjukhuset.

Tog en snabbis in på barnens hus innan vi åt lunch. Jag var så hungrig så jag slängde i mig maten.

Skönt var det att åka hemöver sedan.
Hem och hämta upp Isac och Alice hos mormor och morfar! Tack snälla ni som hämtade dem från skola/dagis. Ni är bäst!

Nu har jag röjt undan lite här hemma.
Alice säger att hon ska sitta vid datorn så jag får väl lov att lyssna på henne! ;)

Kram

2 kommentarer:

Vendela sa...

Så skönt att operationen är över nu...hoppas nu att hon slipper de där tråkiga öroninflammationerna!

Kram kram

Marianne sa...

Vilken tur att det är över nu, bara att hoppas att det blir bra nu!!! Kram