söndag, juni 21, 2009

Junsele djurpark!

Imorse kom jag på att de var "barnens dag" på Junsele djurpark. Jag frågade barnen om de ville fara dit och de var de inte sena på att svara ja på. När jag sedan sade att "Tobbe trollkarl " också skulle vara där så ville de åka direkt! ;)





Jag och barnen när vi börjar gå runt djurparken!

Det var soligt och varmt ute. Underbart! :)





Vi såg såklart många djur. Men en del är lite mer speciella än andra. t.ex. denna vita tiger. De är vackra djur. Han låg och solade sig mest och såg ut att ha de så skönt.









Vargen kom när jag lockade på honom. *skratt* Jag lät som en hund. Och de funkade. Konstigt nog....





Elina fick komma upp i M´s famn när de var dax att spana på björnarna. Annars skulle hon ju inte se något...







Björnen är ett otroligt djur. Jag är glad över att jag fick träffa denna björn på djurparken och inte i skogen under en promenad. De räcker gott och väl så här. Ok???




Isac är inget "fan" av karuseller o dy. Han tittar gärna på istället. Mammas pojke. Hihi!





Alice hittade sig en bil som gick i gång för en tia. Det roade hela familjen. Elina ville gå bland bilarna så var bara att gå efter och kolla så hon inte blev överkörd...







Sedan ville Elina provsitta bilen själv. Dock stoppade vi inte i någon peng denna gång. Jag var lite rädd för hur de skulle gå då! ;)






En häst hittade Alice med. Den skulle absolut provåkas. Dock var hon le efter en stund och hoppade av.








Elina hittade sig ett flygplan. Där flög hon länge länge och ville INTE komma ner. ;)







M och Alice tog sig en flygtur i Pariserhjulet. De var lite högt tyckte Alice. Själv tycker jag att de såg lite farligt ut. Gammalt... Men de gick bra! Ner kom dem.Vilken tur.






Isac stod och ropade till dem för att kolla så allt var ok där uppe! ;) Själv ville han inte följa med. Han trivdes bättre på fast mark med mamma och lillasyster.







Något Isac har tur i så är det spel och sådant! Han och Alice fick dra i ett snöre var. 15 kr styck. Alice fick en liten mjukisfisk. Isac kammade hem första priset!!!! Inte illa pinkat det! Gissa om han var stolt? Ringde genast till mommo och berättade. :)






Alice åkte massor av karuseller. Hon älskar att åka och skulle kunnat stanna där hela dagen om hon fick åka om och om igen...







Sedan var det då dax för Tobbe Trollkarl! Barnen var lyriska. (Deras mamma tyckte de var rätt skoj med.) Han skojade och trixade och barnen skrattade. (deras mor med)






Han tog upp barn på scenen som fick hjälpa honom. De fick "lära sig trolla" Jag skrattade så jag nästan kissade på mig.







Ett ballongdjur skulle han få till. Men de gick väl sådär va? haha!








Sedan var det såklart dax för autografer. Jag var väl lite för stor för de kanske så jag lät barnen gå istället. ;)
De tordes faktiskt hämta var sin autograf. De trodde jag inte.






En riktig skoj dag har det varit på Junsele djurpark idag. Superbra väder har vi också haft! Varmt och skönt. Vilken tur man har semester. Nu kommer sommaren!!!! :)

Jag ångrar INTE att vi for.



Slutligen. Detta var de mest roliga på hela dagen. JAG blev rädd. Haha!










Gisses... Jag är värre än barnen. Man står bakom en glasvägg. Ändå så tror man att tigern ska hoppa på en! ;)
Tror att Alice blev lite rädd hon med. Om de var för att hon såg att jag blev rädd eller inte vet jag inte...


Ser ut att bli fint väder denna veckan. Härligt med semester. :)
Är det varmt hela veckan nu så kan de bli badpremiär till helgen!


Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram till er alla!













6 kommentarer:

Maria sa...

Ni ser ut att ha haft en lika bra dag som oss i Junsele :) Ha en fortsatt trevlig semester så kanske vi ses nå mera den här sommar´n.

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Maria: Ja, det var verkligen en trevlig dag! :) vi stöter nog på varandra mera ska du se. De är ju nära mellan våra samhällen! ;)
Kram

Petra sa...

Hej Igen! Va fina ni e!! Härlig dag! VI ska oxå åka till djurpark nu i sommar. De lär nog lillan älska. Hoppas jag =)
massa kramar
Sov gott vännen min

Vendela sa...

Gud så roligt ni verkar haft :-) Härliga bilder :-)

Kram o godnatt!

Vanja sa...

Trevlig helg ni haft!!!

Han har tur Isac, ha vunnit bra i helgen han!

KRAM

Therese sa...

Vilken mysig dag ni hade! Verkligen kul! Och tack snälla du för kloka och stöttande ord, men man kan inte fatta hur mycket man saknar de fyrfota när de är borta... Kram! Ps Luran gjorde samma sak på eldsjön med metallmåtbandet Ds