lördag, april 18, 2009

utan vatten...

När jag och Alice var på ica ringde min telefon. De var bästaste S som ringde och meddelade att vattnet var borta! Hjälp tänkte jag. Utan vatten vill man ju verkligen INTE vara.
Kom hem. Och visst. Inget vatten. Skickade gubben att fara och hämta på brandstationen. Så vi skulle kunna spola och för att barnen ska få sin välling.
Men nyss hade vi vatten i kranen igen! Ett mirakel! ;)
Enligt de på brandstationen letade man läckan och ingen visste vars den var. Men att "vattentornet" var utan vatten. Lät konstigt att vi 15 minuter senare hade vatten i kranen.
Men jag klagar absolut inte. Nu kan man gå fritt på toa igen!

Man är aldrig så beroende av vatten som när man är utan! Känns de igen?

4 kommentarer:

Hillevi sa...

Läckan var i Lajksjön hörde ja när ja va på Myway :) Som vanligt alltså.. men vi klarade oss.. hade vatten heeeela tiden :) kram

Sanna sa...

Vilken tur att vattnet kom tillbaks! Klockan var nog 15 i 6 tror jag. Barnen fick bada och gå lägga sig rena och fina. Tur det ;)

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Hillevi: Oki! Ja, som tur var kom de tillbaka fort! Man är som sagt beroende av vattnet...
Kram

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Sanna: Ja, eller hur?
Rena och fina barn. Mina var ju på badhuset idag så de var redan rena!
Kram