lördag, maj 02, 2009

Jag ville ha sömn...

Men det blev inte så mycket av det. Elina var orolig i natt. Och visst. När jag kollade hennes temp imorse visade det sej att hon hade feber. Mammas gumma.
For och jobbade och när jag kom hem ringde jag sjukan. Jour här. Fick komma ner. Och visst hade jag rätt som alltid. Öroninflammation. Blir så le.
Det är mer ovanligt att hon är frisk än sjuk numera...
Mammas gumma. Fick i henne blandningen (man måste blanda pulver i vatten) innan hon slocknade på golvet. Blir bättre på måndag då apoteket är öppet och man får ut "riktigt" flytande penicillin. Då slipper hon få så mycket dessutom.

Rolig dag. Not!

Ska fara på bio lite senare med Alice. Pettson och Findus- Gömligheter ska vi se. :) (visst var det så den hette?)

Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram

2 kommentarer:

Vendela sa...

Å, den filmen har jag och dottern sett - helmysig :-)

Men öroninflammation igen?? Fy tusan vad jobbigt för henne....du kanske ska be att få vårdintyg och ha henne hemma lite extra efter tillfrisknandet så hon hinner bli lite starkare??

När får ni komma till Lycksele?

carola sa...

åh hoppas lillgumman är bättre..

VAr filmen bra..när vi var på Pettson för många år sen somnade vi föräldrar:)

Här har solen skinit och vi har haft en lugn skön dag..
kram kram
hoppas du får bättre sömn i natt