torsdag, maj 14, 2009

Jaha?

När jag tog ner Elina imorse kändes hon varm. Visst. 38 grader hade hon... Varför blir jag förvånad? Hon avslutade sin penicillinkur i tisdags. De är torsdag idag...
Ringt ner på sjukan. Vi ska få komma ner kl 11.30.
Självklart hoppas jag på att Elina INTE har öroninflammation fortfarande. Att det bara är något tillfälligt. Men det bådar ju inte speciellt gott med tanke på hur orolig hon var i sängen i gårkväll när jag skulle sova.

På tisdag ska vi få åka till Lycksele och öron. Jag går inte därifrån förrän jag har en operationstid i handen. Det är inte meningen att en flicka som är 1 år och 4 månader ska måsta äta penicillinkur efter penicillinkur. Inte heller att hon ska måsta ha ont i sina öron HELA tiden...

Får se vad dr säger.
Kram

2 kommentarer:

Therese sa...

Men stackars Elina och er med för den delen - hoppas att det löser sig!!! Kram

Vendela sa...

NÄÄ det är verkligen inte meningen! Så fort hon avslutat en kur så blir hon sjuk igen!

och stå på dig för guds skull - det ska vara en tid inom EN MÅNAD!! Var beredd att du får tjata som fan rent ut sagt, är det något jag lärt mig är att den svenska sjukvården är (om än god) jäkligt SENFÄRDIG - USCH! Dom är minst sagt INEFFEKTIVA!