söndag, maj 10, 2009

Vart kommer all energi ifrån?

Som ni förstår har jag haft fullt upp idag då jag inte suttit vid datorn! ;)
Morgonen startades med sovmorgon för samtliga i huset. Vi låg till klockan var närmare halv 9. (jag klev upp lite tidigare dock och dammsög nere och skurade innan barnen kom ner)
Sedan fikade vi frukost innan jag begav mig ut på vedbacken och klöv lite ved. Det är lättsamt som tusan när man har en klyv. Tack mamma och pappa för att vi får låna den! :)

Sedan byttes vi av jag och gubben. Jag gick in. Skulle ta de lugnt meeeen....så såg jag mina smutsiga fönster och tog hand om dem. Vardagsrummet blev mitt mål. Nu är fönstren lite bättre och nya gardiner är på plats. Dock vill jag inte skryta om att jag är någon expert på fönsterputsning. (och gillar inte att putsa fönster för 5 öre) Men nu ser det som sagt liiiite bättre ut iallafall. ;)

Så var det dax för lunch. Stekte pannkaka. Brorsonen kom förbi och fick pannkaka han med. Tyckte jag stekte och stekte i evighet. *skratt* Till sist var det min tur att äta...
Efter lunchen så tog jag Elina i vagnen och gick en 4 km promenad... Härligt ute!
Elina somnade på vägen hem.

När jag kom hem så förberedde jag min och M´s middag. Tacosgratäng. *mums* (barnen gillar de inte) När det var klart drog jag på mig träningskläderna och åkte ner till styrkehallen för att köra ett 45 minuters pass! :) Grymt skönt!

In på affären innan jag åkte hem och fixa lite blåbärsoppa till min lilla mamma som nu ligger magsjuk. :( Krya på dej lilla mamma! Lämnade den innanför dörren bara... ;)

Hem, in med gratängen i ugnen. Fixa middag till de små. De fick bli köttbullar och mos. NU var jag hungrig... Äta!!! Gott var det!

Efter maten ville Alice fara på lekparken. Så det gjorde vi. Vi åkte ner till dagiset Nyckelpigan som ligger mitt emot skolan. Hon tycker om att leka där. Elina fick följa med också! Tyckte dock att det blåste kallt så vi stannade bara 40 minuter innan vi for hemmåt.

Nu är fönsterna i köket också putsade och gardinerna är utbytta.
Barnen är badade och ligger i sina sängar!

Snart väntar en dusch för deras mamma och sedan HOPP i säng! ;) Nu börjar jag blir trött!

Hur har eran dag varit tro?
Kram på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj oj vad du hunnit med mycket idag!! Ja min dag har allt varit lite lugnare än din *skratt* - men imorgon blir det andra bullar ;-)

Kram

Vendela sa...

hmm - den förra kommentaren var min , men jag var för snabb att skicka ;-)