onsdag, maj 06, 2009

Onsdag-redan?

Nu springer verkligen tiden i väg.
Isac är på skolan. Alice fikar och lillan "lullar" på...
Hon sov bra i natt och imorse efter hon fått sitt penicillin drack hon välling! Jag hoppas hoppas hoppas att hon inte behöver kräkas idag...
Alice vill fara på dagis några timmar idag. Så de ska hon få göra. Jag kan förstå att det inte är så roligt att vara hemma. Inga kompisar. Isac är på skolan...
Vi betalar ju för tusan för heltid på dagis. Å i snitt är de ju bara där 2-3 dagar i veckan. Då tycker jag att hon kan få vara där?
Rätta mig om jag har fel!

Annars blir det en lugn dag!
Har egentligen ett helt hus som skulle behövas städas. Men jag finner verkligen varken lust eller energi till det just nu.
Ska försöka ta tag i det när helgen kommer och vi är 2 vuxna hemma...

Ha en fin dag!
Kram

4 kommentarer:

Vendela sa...

Klart hon har rätt att vara på dagis även fast du är hemma och vab:ar! Enda gången man bör hålla alla barnen hemma är ju när någon har magsjuka, för det är extremt smittsamt!

Skönt att tösen har piggnat till lite, min är också piggare idag - kanske blir dagis imorgon :-)

Kram

Petra sa...

Hej hej!
Ja jag hoppas lillan slipper kräkas. Stackare., Bra hon drack välling iaf.
Jo de e sant. Betalar du för dagis så varför ska hon inte få va där om hon nu vill?

Ja ta de lugnt vänta med städningen tills helgen. Va rädd om dig.

Jag lovar att jag ska äta bra oxå.

E ngt deppig idag, kan kanske inte behålla Hugo =(
Han klarar inte att vara sj hemma och kissar och bajsar inne , han är 3 och har tydligen inte lärt sig de. Vet varken ut eller in.

Kram på dig

Petra sa...

Hej!
Ja precis. SÅ träningsvärk e varmt välkommet =)
Ja han känner sig ensam, har ju aldrig varit sj innan så de e inte konstigt ju. Får se hur de lsöer sig. VIll ju ha honom kvar,

Kramar på dig!
Ha en bra dag

Petra sa...

Japp jag har redan cyklat. Men kan ju erkänna att om inte lill tösen skulle till sin pappa så hade jag oxå hållt mig inne ha ha ha
ÅHH LASAGNE mmmm de som e så gott.
DU e duktig du
Massa kramar