måndag, maj 04, 2009

När de gäller livet?

Ibland blir man förvånad.
Av ren tillfällighet sneglade jag på mannens mobil när jag skulle starta diskmaskinen ikväll. Såg att det var ett missat samtal. Dolt nummer. 20.21. Insåg att det var dr som ringt. Såg att det fanns ett meddelande. Lyssnade. Dr beklagade sig för att han inte hade haft möjlighet att ringa tidigare. Hallå? Hur jäkla mycket kan de ha att göra på denna sjukstuga egentligen? Ska de ta 5½ timme att ringa upp? Om man ringer ett akutnummer förväntar man sig hjälp snabbt!
Så är det att bo i ett litet samhälle. Man ska inte vara på väg att dö här...De är bevisat!

Imorgonbitti ringer jag ner och ber att få prata med denna herren! (dr) Har några frågor angående medicindosen som en annan läkare skrev ut i lördags. Jag tror ju att det var för hög dos. Ska bli intressant att höra om så är fallet. I såfall är det ju inte speciellt konstigt att hon blev dålig i magen?

Imorgon är en annan dag!
God natt på er alla!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Hoppas allting ordnar sig o att Elina snart mår bättre...

Petra sa...

Hej!
Va sjukt. Ge dom en rejäl utskällning imorgon. Krama om lilla Elina från mig.
Tänker på er!
MAssa massa nattelinatt kramar & styrke kramar till dig!