söndag, maj 31, 2009

Våran helg!

Dessa 2 dagar har varit mer än underbara! Finns inte mycket att klaga på! :)
Igår på eftermiddagen gick vi ner till myway och köpte oss lite glass för att få svalka!

Elina tyckte de var mumsigt med mjukglass.

Isac ville ha en sandwich (eller hur de nu stavas?)
istället.

Alice åt och åt och åt! :)

Jag åkte ner till vår ängel en sväng sedan...

Isac ville att lillebror också skulle ha kulor...


Efter att vi hade grillat ville Alice fara på lekpark.
Så jag och Elina följde henne.

Med tungan rätt i mun åkte hon om och om igen...

Det var även fotbollsmatch under dagen. Isac mot Micke och Elina! ;)




Elina har spelat boll även idag! :)


Varje gång Elina tycker att hon är duktig så ropar hon bravo! ;)
Och så klappar hon händerna! Ser så sött ut...



Isac hittade sig en plats att få vara i fred på. Uppe i ett träd!
Där satt han och kikade på Micke som klippte gräset...


Alice fick stå nedanför trädet. När hon väl klättrat upp höll hon inte på att kunna komma ner igen! ;)




Sedan har studsmattan varit populär i helgen.



Elina har också fått hoppa. Dock har hon mest ramlat. Svårt att hålla balansen när de stora hoppar bredvid....




Isac passade på att vila lite i studsmattan och lät tjejerna hoppa.
han skulle vara popcorn sa han! ;)
Summan av kardemumman! Helgen har varit kanon.
Imorse fick jag dessutom sovmorgon.
Inte illa...
Men som vanligt så kunde jag väl inte sova. *skratt*
När man väl fåååår sova en gång så kan man inte...
Barnen var lika morgonpigga som vanligt och var vaken strax efter kl 6.
Kl 7 gick Micke ner med dem. Jag låg till klockan var strax efter 8. Då hade jag legat och snurrat på ett tag...
Jag fick tårta och jättefina rosor av gubben och barnen. :) Blev så glad.
Just de. En triss med. Och jag vann 25 kr! Hurra för mig! ;)
Tack min fina familj!
Sedan for vi upp och grattade min lilla mamma med.
Åt lite mer tårta. Gisses, min mage var proppad redan nu...
Vid halv 12 åkte jag och mamma mot Strömsund. Mamma hade fått i morsdagspresent av mig att fara till ett medium. Kusin Petra var snäll och lånade ut sin lägenhet medans så de hade någonstans att vara.
Själv tog jag mig en promenad. Solen värmde skönt. Gick in på simonssons en sväng innan jag vandrade tillbaka.
De blev en lång sittning för mamma. Jag väntade och väntade utanför lägenheten.
Till sist var jag tvungen att gå in. Då var de visst klara. *skratt* 1 timme och 45 minuter tog det.
Mamma var nöjd. Och det är ju huvudsaken.
Tydligen pratade denna kvinna både om de som hänt förut och vad som skulle hända...
En del saker fick mig att fundera lite.
Mycket stämde ju så varför inte? Framtiden får utvisa.
Hoppas för mammas och pappas skull att allt om dem stämmer! ;)
Grattis än en gång på morsdag lilla mamma!
När vi kom hem från Strömsund blev ju bjuden på grillat. (som min mage inte ätit nog med gott denna helgen) Jag ser hur vågen pekar uppåt stadigt... Men jag orkar inte bry mig! Åt och åt! Hur gott som helst! Sedan mer tårta på de! Haha! Jag rullar fullkomligt fram nu!
För att döva mitt dåliga samvete tog jag en 4 km rask promenad efter att jag duschat alla barnen och lagt Elina för att sova.
Det var fortfarande 20 grader varmt ute! Härligt...
Nu ska jag ta en dusch själv innan jag hoppar i säng.
Ska bli riktigt skönt känner jag!
Hoppas att ni alla mammor haft en bra morsdag idag. Och till alla andra så hoppas jag att ni haft en fin dag med! :)

Imorgon är det jobb igen!
Kram kram












































































































Inga kommentarer: