torsdag, maj 07, 2009

Tröttast!

Det måste vara jag. Min magkatarr vill inte riktigt ge med sig. *ont ont* Jag har köpt hem hälsofil som jag ska försöka äta av. Frukosten fick bestå av en sådan tallrik. Och några mariekex. Lunchen lär nog inte se mer annolunda ut. Svårt att äta när man sedan mår illa och får ont...
Ja, det har väl varit mycket nu ett tag. Inte konstigt att magen reagerar!

Elinas mage är inte 100 heller. Gör inget annat än byter blöja på henne. När ska de vända? Tycker så synd om henne. Dock ser hon piggare ut. Och hon har börjat äta lite smått. Det känns skönt!

Isac for på fritids på morgonen och Alice på dagis. Ska hämta hem dem vid 12tiden. Isac slutar skolan 12.10. Då hämtar jag Alice med. Får de vara hemma eftermiddagen.
När de for imorse så lade jag mig igen. Elina fick ny blöja, penicillin och välling. Och sedan sov hon till halv 9. Jag med. Skulle lätt kunnat ligga längre.
(men så kom de dåliga samvetet och sa att jag kunde ju inte ligga hela dagen...)

Ha en fin dag!
Kram

3 kommentarer:

Petra sa...

Hej vännen!
Stackare.Tycker så synd om dig & Elina!
Håll ut. Jag tänker på er
Kramar i massor

O dåligt samvete ska du knappast ha, e man dålig så e man.
Kram

Bea sa...

Hoppas Elina blir bättre snart, och du med för den delen.
Är själv hemma idag för just magsmärtor, så jag vet hur du känner det. Vet inte hur många undersökningar och tester jag gjort under flera års tid. Men de verkar inte hitta något, utan då har man stressmage. Eller IBS kallas det väl... =(
Nåja, så länge mina barn är friska så är jag nöjd. Och det har dom fått vara nu ett tag, hoppas dom inte åker på magsjukan som några haft. =(
Ha en bra dag!

Vendela sa...

Tänk att man alltid ska få dåligt samvete när man lägger sig och vilar - men det är väl vi kvinnor i ett nötskal. Tror inte männen får dåligt samvete om de lägger sig på sofflocket *skratt*

Håller tummarna att både du och lillan piggar på er nu inför helgen!

Kramar om