lördag, februari 07, 2009

Annorlunda Doroteadag!

Den blev inte som jag hade tänkt mig.
-20 grader och snöstorm såg inte så lockande ut när man klev upp.
Barnen ville dock på godisregnet från icataket. Så dit for vi. Det skulle starta kl 10.30 men redan kl 10.25 kastades de ut godis. Vi hann precis parkera bilen, sedan blev det till att springa så vi hann vara med. Lite dåligt stil tycker jag.
Med stelfrysna fingrar for vi sedan hem. Jag hjälpte Alice att fånga godis...(Hade ingen känsel i fingrarna sedan)

Hem, äta lunch. Sen ville barnen på badhuset. Ok. Jag tyckte att vi redan hade badat nog denna veckan. Men de gick inte att övertala. Gjorde lite lunch och sen for vi.

Kl 14 startade veteranhockeymatchen mellan Dorotea-Åsele. Micke och Isac ville fara. Alice ville stanna hemma. Elina var trött. Tjejerna fick vara hos mormor och morfar medans vi andra for och tittade på matchen. Det var såååå kallt och efter en period så åkte vi hem. Då låg Dorotea under med 0-4... Hur matchen slutade (om den har slutat ännu) vet jag inte.

Ikväll blir det en lugn kväll i soffan. Ingen utgång för oss. Det får resten av Dorotea sköta! ;)

//Kia

1 kommentar:

Anonym sa...

du är utmanad kia, se min blogg för utmaningen...