måndag, februari 09, 2009

Sömnlös natt!

Natten har varit tuff. Först hade jag svårt att slappna av och somna. Inte så ovanligt för mig! Jag ligger och snurrar in mig i täcket. Svettas. Kryper ur täcket, fryser... Tittar på klockan...
Vid halv tolv kom Isac smygandes och lade sig i sängen. Vid halv 2 kom Alice...
Kl 2 hör jag Elina grina till. Hon har kräkts. Bara att lyfta upp henne ur sängen och bädda rent och tväåtta av henne. Byta blöja. Hon somnar om. Men inte jag. Är så rädd att hon ska kräkas igen. Men det händer inte. Hon sover gott...

Vet inte om det var en släng av magsjukan? Eller om de var middagen igår som blev lite för kraftig för hennes mage? Idag är hon som vanligt! Druckit en flaska välling. Bråkar med sin syster. Men för att vara på den säkra sidan får hon vara hemma från sin inskolning idag. Lika bra. Isac däremot vägrade vara hemma från "sin inskolning" på fritids. Han skulle vara där i eftermiddag. Blir ju bara 1½ timme. Han slutar 13.20 och får vara där till 15.00
Alice vill också på dagis. Ingen vill vara hemma. Ska göra henne redo nu!

Elina får stå ut med mamma idag.
Jag är trött.

//Kia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huvva:( Var ju fullmåne så det gjorde säkert saken värre.. Jag trotsade vädergudarna och gick till dagis med Mathilda, måste skriva 2 uppgifter klart idag. Går som inte när bägge hänger på mammas ben :D Hoppas det blir en bra dag iaf! Kanske lite simning sen? :) Kramar

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Sanna: Nämen. Var det fullmåne i natt! Där fick jag min förklarning!!! Sover ALLTID illa då. Nu känns det bättre! :) Kan bli simning ikväll..: Kram