fredag, februari 06, 2009

Dorotea

Idag är det självaste Dorotea som har namnsdag!
Grattis till oss alla, Doroteabor.
Synd att det är så kallt ute. Ikväll ska Erika Selin sjunga på torget kl 19.00. Det hade jag velat gå och lyssna på. Hoppas de blir varmare innan kvällen. (just nu är det 19-20 grader kallt)
Det anordnas även dans på mb ikväll. Oj vilka minnen jag har från den sista dansen jag var på där. Jag kan inte ha varit mer än 15 år. Haha!

Imorgon är det aktiviteter på torget för barnen. Det är godisregn från Icataket. Vinnaren i snöskulpturtävlingen ska koras. Sedan utses även årets Doroteabo! Spännande att se vem som får den äran i år. :) Jag ska köpa mig en god hamburgare, det är ett måste! ;) Doroteakören ska sjunga. Hoppas på mildare väder och INGEN snö. (dock såg det ut som de skulle snöa imorn) På kvällen invigs "nya hotellet".
Det händer mera under Doroteadagen. Gå in och kika på: http://www.dorotea.se/kalender/2009/02/07/doroteadagen

Dorotea är litet. Ja, visst! Men jag kan ärligt säga att jag trivs VÄLDIGT bra här. Jag känner mig trygg. (trots att det är lågkonjunktion och många blir arbetslösa)
Dorotea är en bra plats att växa upp på. Vi har en bra skola. Vi har bra aktiviteter för så väl barn som vuxna!
Doroteabor, var stolta över vår kommun!

//Kia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja grattis Dorotea :-)

Jag måste säga att jag är impad över hur många aktiviteter det trots allt finns där, som du säger - för både barn o vuxna. Har ju snappat upp genom bloggarna att det finns mkt att välja på; tex yoga, aerobics, gymnastik m m

Hoppas ni får bra väder imorgon så ni kan gå ut då!

KRam

Anonym sa...

Jag brukar läsa din blogg lite då och då. Nu är det många år sedan jag flyttade från Dorro men det är kul att läsa om hur livet ter sig där. Dansen på MB ligger mig varmt om hjärtat, har många roliga minnen därifrån. Det vore ju roligt om den "återuppstod" som den en gång var. Ska du dit så blogga gärna om det, ta bilder också =)
Hälsningar Kaisa

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Kajsa: Roligt att du följer min blogg! :) Jag har inte planerat att gå på dansen så några kort kan jag nog inte bjuda på! Men jag hoppas att det kommer blir bra med folk och de fortsätter att ha danser där. Det är som svårt att gå ut när man har tre barn! ;) Kram och sköt om dej!