tisdag, februari 17, 2009

Ensam hemma!

Isac är i Hoting med skolan. De ska åka skridskor i ishallen. Tjejerna är lämnade på dagis. Tomt här hemma. :( Känns lite konstigt att jag ska jobba igen. Så van att vara hemma. De är med delade känslor. Känns skönt att komma ut och jobba men samtidigt saknar jag redan mina barn... Mammas älsklingar! Att man dessutom jobbar till kl 22 känns lite tungt!

En del kanske tycker att det är konstigt att jag lämnar barnen så tidigt då jag jobbar kväll???
Här kommer svaret: Jag tycker att de ska få vara med på "de roliga" de gör på dagis. Idag är de delade i tvärgrupper på förmiddagen. Barnen är med barn i samma åldrar. Leker lekar, sjunger. Dom är ute om vädret tillåter. Jag vill att de ska ha varit en liten stund på dagis INNAN det är dax för mat och som för Elinas del-att sova...

Jag har ju turen att ha en man som slutar kl 16 på dagarna så barnen får komma hem i tid. De finns ju dem som har mycke längre dagar på skola/dagis än våra.
Imorn är det en heldag för barnen som gäller. Ca 6.30-16.10. Men sen får ju tjejerna vara ledig resten av veckan och Isac gå kort dagar! Ibland är det bra att jobba inom vården! :)

Jag hade ju tänkt att jag skulle träna de förmiddagar när jag jobbar kväll och har lämnat barnen. Men så jag åkt på en jobbig förkylning är de inte rätt läge just nu. Skippade simningen igår med...
Har fått lite gjort hemma i stället. Dammsugat och skurat nere. Vikt tvätt och plockat ihop. Nu ser det fint ut tills Micke och barnen kommer hem! :)

Om man ska ta och äta lite lunch kanske? Tråkigt att äta själv bara...

//Kia

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis, du vann tävlingen :)
Vinsten kommer ligga i din brevlåda ikväll!

Ha en bra dag!
Kram