tisdag, februari 17, 2009

tänderna flyger...

Vilken dag! 1:a dagen/kvällen på jobbet gick kanon! Var roligt att träffa de gamla igen! Och arbetskamraterna med. Men jag råkar jag titta på min tele kvart i 4. Ser att jag har 2 missade samtal från dagis och ett från Micke! Hjälp!!!! ringer Micke och frågar vad som hänt??? Jo...Alice hade krockat med en kompis på dagis, och slagit ut en framtand. :( Mammas gumma. Gjorde ont i mitt hjärta. Första dagen man lämnar dem för en så lång dag. Sen händer detta! Många tankar flög i mitt huvud. Micke sa att de var nere hos tandläkaren. Så fort jag kom loss, åkte jag ner.

Lilla gumman. Hon var glad ändå. Hon hade ju tappat en tand! FÖRE sin bror dessutom.
(Isac är ju 7 år och har inte tappat nån tand ännu)
Stolt var hon. Medans mamma var rädd. (men sånt får man ju inte visa sina barn) Tandläkaren röntgade tänderna på henne. Såg att hennes permanenta tänder satt på plats. Hoppas att inte tanden bakom tagit skada bara. Nu har alltså Alice en stor glugg där tanden satt. Och den får hon nog ha de närmaste 3 åren...
Så kan det gå.
Hoppas att de blir en lugnare dag på dagis imorn...

Nu har jag kommit hem. Duschat, borstat tänderna och är på G i säng! Trött som få och klockan ringer halv 6 imorn. Då är det bara att kliva upp om vi ska hinna!
Men nu måste jag ju lägga en slant i glaset bredvid sängen. Alice väntar ju på tandfen! ;)

Sov gott! //Kia

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja stackars Alice - även om hon inte verkade alltför ledsen faktiskt... :P
Kan ju säga att det måste varit en rejäl smäll (ja förmodligen eftersom det flög tänder med rötter o allt) för Wanja hade rejält ont i skallen efteråt, fortfarande i dag... :S
Hoppas permanenta tänder inte ligger alltför långt bak så hon får vara tandlös jättelänge - dock inte så nära att de tagit nån skada...
Kram till Alice!